Overlijden medeparochiaan Jaap Kooijman

Op 08 december jl. ontvingen we het droevige bericht dat is overleden medeparochiaan dhr. Jaap Kooijman. Als jongste van een gezin van 12 kinderen geboren in de Waver, heeft hij zijn hele leven daar gewoond. Het boerenvak werd hem van jongs af aan met de paplepel ingegeven, het zou tot op hoge leeftijd zijn passie behouden. Niet alleen het boer zijn zat in de genen van de familie, van de 8 jongens kozen er 7 voor dit prachtige beroep. Ook de kerk stond bij de familie altijd centraal. Zo werd 1 zoon priester en van de 4 dochters zijn er 3 in het klooster ingetreden. Jaap was, samen met zijn vrouw Corry met wie hij 68 jaar getrouwd was, altijd trouw aanwezig tijdens de vieringen in de Urbanuskerk te Nes. Toen dit door zijn hoge leeftijd niet meer mogelijk was, ontving hij de communie thuis. Afgelopen zaterdag werd hij door pastoor Marco bediend van het Sacrament van de zieken.

De uitvaartplechtigheid zal plaatsvinden op zaterdag 11 december om 11.00uur in de St.Urbanuskerk te Nes aan de Amstel. Graag verwijzen we u naar de rouwcirculaire voor verdere informatie die, zodra beschikbaar, hier toegevoegd zal worden. Na de dienst zal hij begeleid worden naar zijn laatste rustplaat op begraafplaats ‘Vreedenhof’.

Vanwege de afgekondigde maatregelen rondom het Coronavirus wordt men verzocht om bij entree, het lopen door en bij het verlaten van het kerkgebouw minimaal 1,5m afstand te houden van uw medebezoeker en daarbij een eigen mondkapje te dragen.

We wensen familie, vrienden en nabestaanden heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.